Сервиз обслужване на автоклиматици

Сервизно обслужване на автоклиматици от Vianor!

Климатикът прави автомобила по-комфортен и повишава безопасността. Комфортът при шофиране и приятните температура и влажност влияят на начина на шофиране и на цялостното състояние на водача. Ежедневното използване на автоклиматика е лесно и просто, но той изисква редовна поддръжка, за да работи надеждно и ефективно.

Как работи автоклиматикът?

Предназначението на автоклиматика е да смекчава и елиминира последствията от влажността и горещината, като едновременно пречиства въздуха в купето на автомобила. Автоклиматикът е затворена система с компресор, който осигурява циркулацията на охлаждащия агент – подобно на принципа на хладилника. Охлаждащият агент пренася топлината в системата – от купето на автомобила – в кондензатора, където става охлаждането. После охладеният охлаждащ агент се връща в купето на автомобила – в изпарителя, който „извлича” топлината от вдухания в купето въздух. Затопленият охлаждащ агент се връща обратно в цикъла. С други думи, автоклиматикът не излъчва студен въздух, а извлича топлината от въздуха в купето на автомобила. Автоклиматикът се използва лесно. Термостатът се наглася на желаната температура и климатикът я поддържа на това ниво.

Защо автоклиматикът изисква поддръжка?

Една затворена система не може да остане напълно затворена във финландските условия. Всяка година изтичат от 10 до 15% от охлаждащия агент – дори и при най-новите автоклиматици. Затова се препоръчва ежегодна поддръжка на автоклиматика. Причината за теча често е фактът, че автоклиматикът не се използва достатъчно. Уплътненията изискват автоклиматикът да се използва поне веднъж в месеца, което обикновено не е възможно в северните условия, където половин година температурата е под нулата. В зависимост от автоклиматика, той се изключва автоматично, когато температурата падне до 2–5 градуса. Устройството съдържа газообразно вещество и когато не се използва, уплътненията изсъхват, след което газът бавно започва да изтича през тях. Големите промени в температурата, вибрациите, движението на двигателя и повредите при пътно-транспортни произшествия също могат да доведат до изтичане на охлаждащ агент от системата. Когато количеството на охлаждащия агент намалее, компресорът работи по-често от нормалното, а това увеличава разхода на гориво. Зле работещата система използва ненужно мощността на двигателя. Поддръжката на автоклиматици изисква лиценз, така че персоналът по поддръжката трябва да е специално обучен за тази цел.