Информация за гумите
Етикет за гуми на ЕСПолезни съвети за поддръжката на гумитеФакти за гумите Странична маркировкаШипове или триене?Най-нова информация за стареенето на гумитеКакво се случва с Вашите гуми след употребата им?ВръзкиУспехи на Nokian Tyres в тестовеЦената на евтините гумиНай-нова информация за стареенето на гумите
Изследвания показват, че гумите запазват добрите си характеристики по-дълго, отколкото си мислите – научете повече.
Някои клиенти обръщат специално внимание на възрастта на гумата и може да имат притеснения относно закупуването на продукти от миналогодишните запаси. Понастоящем проучванията доказват, че добре съхранената гума може да се счита за нова в продължение на поне три години от датата на производство *, която е обозначена на страничната стена на гумата с 4-цифрено число. Например 1919 означава 19-та седмица на 2019 г. Според независими тестове, сцеплението на лед на правилно съхранявана тригодишна гума е на същото ниво като при нова гума. **
Гумите започват да стареят в момента, от който са в употреба, а препоръчителният полезен живот на гумата е шест години. Добре е обаче да имате предвид, че препоръчителната максимална възраст на гумата е 10 години, като това включва първоначалното съхранение.
Разбира се, след като гумата влезе в употреба, тя ще се износва с различни скорости според начина, по който се използва. А за да следите дълбочината на протектора, нашите продукти имат патентования индикатор за безопасност при шофиране (DSI). Той веднага показва оставащата дълбочина на протектора. Препоръчваме да смените гумите, когато дълбочината на протектора стане по-малка от 4 мм. След като гумата напусне дилъра, е невъзможно да се каже дали тя се съхранява правилно, ето защо е важно специалистите по гумите винаги да проверяват състоянието на гумите, когато ги сменят, в допълнение към проверката на дълбочината на протектора. Също така е добре да напомните на клиентите си да съхраняват гумите на хладно, сухо и тъмно място и да ги предпазват от химикали и ултравиолетова радиация.
**Източник: VTI (Шведски национален институт за изследвания в областта на пътищата и транспорта)